Blog Entry

sebzeli pilav

Tuesday 22 September 2009 by Ayca , under , , , , , ,



bayadir tarifler birikti, fotograflar beklemede. mazeretim var ama, tatile istanbula gittim geldim, doner donmez de yeni is bulup bristol'dan crawley'e tasindim. simdi yeni isin baslamasini beklerken esya yerlestirmek yerine tarif koymak tam benim gibi tembellerin isi. negzel di mi =]

bu sebzeli pilav hem cok kolay hem cok lezzetli. ben elimde ne sebze varsa onla yapiyorum acikcasi. bunu genelde havuc - bezelye - misir'la yaparlar. ben misiri salatadan baska yerde sevmedigim icin pek yapmiyorum ama o da bi fikir, seven yapsin yesin, afiyet olsun.

malzemeler:
  • 1 su bardagi pirinc
  • 1 corba kasigi tereyag veya margarin
  • 1 corba kasigi zeytinyagi
  • 2 kucuk veya 1 buyuk havuc
  • 1 pirasa
  • 10 tane orta boy mantar
  • bir avuc kus uzumu
  • tuz
  • 1 corba kasigi toz seker
yapilisi:

1. sebzeler minik minik dogransin



2.tereyag ve zeytinyagi karisiminda once pirincler (tuzunu da bu asamada at ki kavururken pirincler kirilmasin) kavrulsun, sonra diger sebzeler eklensin



sebzeleri pisme sirasina gore ekledim ben. once havuclar, 3-5 dk kavurdunktan sonra pirasalar, yine birkac dakika kavurduktan sonra mantarlar...



en son kus uzumlerini ve sekeri ekledim



3. sebzeleri ekledikten sonra da 1.5 su bardagindan birazcik daha fazla su ekleyip kapagini kapattim



pisince boyle $Ik ve leziz bisi oluyo, biz yaninda firinda somon fileto yedik, cok yakisti.



afiyet olsun =]

x

0 Responses to 'sebzeli pilav'