Blog Entry

firinda somon fileto

Tuesday 25 August 2009 by Ayca , under , , ,



bu benim bol bol yaptigim bi yemek, hem cok kolay hem de cok saglikli. kiyma ve tavuk gibi bi suru somon fileto da her zaman buzlukta durur ve gun gelir 10 dakikada hazirlanan cok kolay ve sahane bi yemek oluverir.

malzemeler
  • somon fileto
  • tereyag veya margarin
  • tuz
  • karabiber
  • sogan veya sarmisak (ikisi bi arada oldu mu somonun tadini bastirabilir)
  • sweet chilli sos (bu olmazsa da olur ama ben cok yakistiriyorum somona)
  • limon suyu
yapilisi

bi firin tepsisine buyukce bir parca aluminyum folyo yayip, her somon filetonun altina bir-iki kup kesmeseker kadar tereyag ya da margarin koyuyorum. yagin ustune de somonlari oturtuyorum. ustune tuz, karabiber ve sweet chilli sos doktukten sonra bolca limon suyu:



tercihe gore yarim halka seklinde dogranmis ve yagsiz tavada biraz oldurulmus sogan veya sarmisak da baliklarin ustune konabilir bu asamada.

sonra aluminyum folyo gevsekce, iki kenari acik kalacak sekilde somonlarin ustunde kapatiliverir:



aynen 180 derece firina, 10 dakika filan. folyonun icinde kendi buhariyla pisiyo hemencecik. bunu fazla pisirmeyin, kupkuru tatsiz bisi oluyo yoksa. somon cig bile yenir yani.

acinca da asagidaki gibi oluyo tipi. bu fotografta uzerine sogan da eklemistim:



meshur sweet chilli sos:



ev kumpiri ve wok'ta kavrulmus sebzelerle somon fileto:



ustteki fotografta yanindaki sebzeli pilav - tarifi de cok yakinda bu blog'da!

bir diger alternatif de bunu sade pirinc pilavi uzerinde kendi sosuyla yemek. onun icin filetolarin altina daha fazla tereyag/margarin koyup limon suyunu abartiyoruz. folyo'nun icindeki yag/limon suyu/balik suyu karisimini pilavin ustune dokup, somonu da tepesine oturtup ustune frenk sogani veya dereotu ile servis yapiyoruz, afiyetle yiyoruz.

deneyin bakalim =] x

0 Responses to 'firinda somon fileto'