Blog Entry

elma-armut-bogurtlenli crumble

Sunday 19 July 2009 by Ayca , under , , ,



bu muhtesem tatliyi BBC Good Food sitesindeki bir tariften uyarladim. afilli $ef James Martin amcam bunu sadece armut ve bogurtlenle yapip birer porsiyonluk kaplarda pisirmis ama sadece armut cok tatli oluyo, ben crumble'da biraz da eksi sevdigim icin yesil elma da koyuyorum.

crumble 'ufalamak, dagilmak' demek. mutfak dilinde de ufalanmis goruntude, pisince kitir olan bi nevi hamur iste. un, tereyag ve sekerle yapilan bu hamuru bi arada tutan bisey (mesela yumurta) olmadigi icin boyle oluyo. elmali crumble da mutfak kulturleri fish and chips'ten cok da ileriye gidememis olan garibim ingilizlerin elle tutulur duzgun yegane yemegidir gozumde.

ben bu tatliyi bircok kez yaptim, hatta sindirim ozurlu sevdicegim icin glutensiz un ve mis gibi tereyag yerine sutsuz soya margariniyle yaptim bana misin demedi, nefis oldu her seferinde. ne yigitler tatlinin ustune bi de parmaklarini yiyip parmaksiz kaldi, uyarmadi demeyin!

malzemeler
  • 4-5 elma
  • 4-5 armut
  • 250g bogurtlen
  • 200g seker
  • 300g un
  • 150g esmer seker
  • 150g tereyag, oda sicakliginda
  • 100g samfistik
  • krema veya dondurma
yapilisi

ben asagidaki boyutlarda 5 elma ve 5 armut kullandim



elma ve armutlari kucuk kucuk kesiyoruz



meyveleri 200g sekerle beraber kisik ateste kendi hallerine birakiyoruz



suyunu verip yumusamaya basladigi zaman ustune bogurtlenleri ekliyoruz



bunlari cok pisirmiyoruz, sadece biraz rengini vermesi yeterli, asagidaki gibi olunca altini kapatiyoruz



meyveler piserken 'crumble'i hazirlayalim. bir kapta 300g un, 150g kup kup kesilmis tereyag ve 150g esmer sekeri ufaliyoruz. ben once seker ve unu karistirip sonra tereyagini pamaklarimla ezerek yapiyorum. burda maksat kati bir hamur hazirlamaktan cok seker ve unun cok minik yag parcalarina yapismasi.



hamura fistiklari da ekleyelim



ufalanmis hamur asagidaki gibi gorunuyo... ekmek kirintisi gibi:



meyveleri borcama alip dibine yayalim



ustune de hamuru dokelim



boyle bisey oldu





yamak hanim kizimiz melike borcami havada tutsun ki fotograf cekerken meyve ve hamur katlari adam gibi gorunsun



180 derece firina giriyo tatlimiz ve rengi hafif koyulasmis ve yer yer fokurdayan meyveler fortlemis olarak cikiyo. yakindan bakalim:



sicak sicakken ustune krema veya dondurma koyup homini girtlak yapiyoruz - biz single cream'le yedik, sahane oldu

0 Responses to 'elma-armut-bogurtlenli crumble'