Blog Entry

cikolatali kurabiye

Saturday 8 August 2009 by Ayca , under , , ,



bu tarif de yine andy icin glutensiz ve sutsuz. yazik garibim kek, pasta, kurabiye yiyemedigi icin arada cani cektigi zaman evde ozel yapiyoruz. supermarkette satilan hazir urunler var ama cogu pek bi igrenc, biz de boyle evde denemeler yapiyoruz devamli. bu kurabiyeler benim istedigimden azicik daha sert oldu ama andy bayildi. demek ki olmus =]

malzemeler
  • 250g un (biz andy icin glutensiz un kullandik)
  • 100g beyaz seker
  • 220g esmer seker
  • 1 cay kasigi kabartma tozu
  • 1 cay kasigi tuz
  • 150g erimis tereyagi (biz sutsuz margarin kullandik)
  • 2 corba kasigi sut (biz soya suyu kullandik haliyle)
  • 1 yumurta
  • 1 yumurtanin sarisi
  • 350g damla cikolata
  • 1 corba kasigi vanilya esansi
  • 1 cay kasigi "xanthan gum" - bu toz, glutensiz unla yapilmis seylerin ufalanip durmasini engelliyo


yapilisi

beyaz ve esmer sekeri karistirdim



sekerin ustune erimis margarini ekledim



gunun yamagi andy'ye verdim karistirsin diye =]



sonra 1.5 yumurta ekledim, andy karistirdi



cikolata haric kalan malzemeleri de ekleyince boyle bisey oldu



sonra cikolatayi da ekledim



pek zor karisti, sormayin



kurabiye tutturmus sevgiliye itiraz bahanesi olarak "aman senin abuk subuk firin tepsilerinde kurabiye yapilmaz" dedigimde gidip aldigi yeni tepsi. alti gayet kalin, pekzel:



kurabiye hamurunu aralarinda bikac santimetre birakarak yagli kagidin ustune kasikla koyduk



bir tanesi ceviz buyuklugunde falandi



15 dakika kadar 180 dereceye isitilmis firinda kaldilar ve sonuc bu:



ikinci partiyi yaparken oyle lop lop birakmayip ustune kasikla bastirdik



bu sefer daha yassi oldu kurabiyeler. bunu yapinca elimize ne gecti bilmiyorum ama eglendik iste denerken =]



bu tariften xanthan gum'i cikarip normal un ve tereyag kullanirsaniz yine olur bu tarif. biz normal tarifi glutensiz/sutsuz'e cevirip yaptik ne de olsa.

rengi biraz koyu gorundugune bakmayin, cok katir kutur degiller. dislari daha sert, icleri yumusak.

afiyet mafiyet =] x

0 Responses to 'cikolatali kurabiye'