Blog Entry

ispanakli yumurta

Thursday 6 August 2009 by Ayca , under , ,



dun aksam yemeginde hafif bisiler yemek istiyodum, soyle sebzeli, mesela stir-fry. ama tembellik malum, usendim. uc gundur dolapta bekleyen ispanagi gorunce ispanakli yimirta yapim dedim. annecim de pek sever, ben o yaptikca burun kivirir hic hoslanmazdim eskiden. hala da yumurtadan cok hazzeden bi insan degilim, kokusuna tahammul edemiyorum. en beteri de haslanmis yumurta, neyse ki ispanakli olunca yumurta tadindan cok ispanak tadi agir basiyor.

malzemeler
  • ispanak (yarim kilo diycem ama attim yani kafadan, ben koca bi torba dolusu aldim, hazir ayiklanmis ve yikanmis. yasasin tembellik!)
  • pastirma (bu keyfe kalmis, ister koyun ister koymayin. koyarsaniz da az koyun, ispanak tadi ve kokusunu bastirmasin. ben bacon kullandim)
  • yarim kuru sogan
  • tuz, karabiber, toz kirmizi biber (paprika)
  • 1 yemek kasigi sivi yag
yapilisi

bu yemek icin epey genis ve hafif de derin bi tava kullandim ben, kapaklisindan.

yarim sogani irice dograyip sivi yagda kavurdum once. soganin minik minik dogranmasi makbul diye ogretilmis bize cocuklugumuzdan beri ama ben hakkaten irice dogramayi, yemek yerken de icinde cussesi kalmamis erimis kaybolmus sadece aromasi kalmis olmasindansa iri sogan parcalarini cignemeyi tercih ediyorum. iyi ki de seviyorum yoksa bi suru yemege usenir sogan koymazdim bile herhalde :P



soganlarin kavrulmasina yakin, pastirmalari da ekledim, pisene kadar yuksek ateste oynastilar. ben bacon kullandigim icin tabi pisirmem gerekti, siz pastirma koyacaksaniz soganlari tamamen pisirdikten sonra sadece bikac kere cevirmek yeterli.



sonra ustune ispanaklari boca ettim...



... ve ittirre kaktira ketenpereye getirerek tavanin kapaginin altina sikistirdim



bu ispanak pismeden once pek heybetli dursa da hemen suklum puklum oluyo. bes dakka icinde falan suyunu veriyo ispanak, hemen kapagini actim ki suyunu cekerken kavrulsun bigzel. tuz, karabiber eklioruz efenim tam bu asamada.



kavrulmus ispanaklar suyunu da cekiyo cabucak



ustune iki yumurta kirdim ve tuzladim(ispanagin ortasina cukur acip yumurtalari buraya kirabilirsiniz ama ben oyle sevmiyorum cunku o zaman yumurtayla ispanak iyice karismiyo, yumurta yumurta kokuyo. tam ustune kirinca yumurtanin aki ispanaga karisiyo, sarisi ustte kaliyo)



yumurtalari kairinca kapagi kapatip altini kistim, buhariyla pisti tepeleri hem de spatula ile durtup seklini bozmam gerekmedi



pisince ustune kirmizi biber serpip yaninda yogurt ve bi dilim kizarmis ekmek yedim. bu da boyle hafif bi aksam yemegi tarifi oldu, haydin afiet ola! x



ek not:

anneme gosterdim hemen bak sen seversin, ispanakli yumurta yaptim diye. o da dedi ki: "ben pastirma koymam" ben de dedim ki "kiyma koyardin sanki ama?" o da dedi ki "eskiden öyle yapardık, kavrulmuş soğanlı kıymanın üzerine hafif haşlanmış ıspanakları koyup kavurur sonra yumurta kırardım üzerinr de limon sıkıp yerdim. simdi kıyma yerine kaşar rendesi ile çevirip yumurta kırıyoruz, daha hafif oluyor"... yaaa iste boyle, denemek lazim =] x

0 Responses to 'ispanakli yumurta'