Blog Entry

yogurt corbasi

Friday 7 August 2009 by Ayca , under , ,

ben ki corba seven bir insan degilim, yogurt ve pilava ayri ayri (ve beraber) duskunlugumu bilen melikaaanim bana bi gun bu yogurt corbasindan yapti ve ben HAS-TA-SI oldum! bugun sabahin korunden beri yogurt corbasi da yogurt corbasi diye sayikladigimdan, aksama yeniden yapiverdik.



malzemeler
  • yarim kilo yogurt (biz burda greek yogurt diye satilanindan kullandik. greek'mis, peh)
  • 2 corba kasigi un
  • 1 yumurta
  • yarim su bardagi pirinc
  • bissuru nane
  • su

yapilisi

once pirinci hasladik



bir kapta yogurt, yumurta ve unu iyice cirptik



boyle puruzsuz bi karisim elde ettik (kolum koptu be)



bunun ustune azar azar sicak su dokup dokup cirptik, neden? yimirtasi pismesin, kesilmesin, portlek portlek olmasin diye. bu isleme 'corba kivamina gelene kadar' devam ettik. (aslinda bu islemi pirincin suyuyla yapacakmisiz ama gel gor ki pirinci az suda haslayinca yeterince su kalmadi, ondan yaaane)



sonra yogurtlu karisimi haslanmis pirinclerin ustune boca ettik




biraz daha su ilave edip kaynattik. ne kadar daha su diyecek olursaniz verecek bir cevabim yok. karistirirken elinize 'iyi ya bu' diye gelene kadar diyeyim ben

ben 'bu tencere kucuk beaaa' diye feryat ettiysem de 'yok yeaaa noolacak' diyen melike: naaaber? ben demistim!



'cok o tereyag yuuuuuh' diyen ben, 'sus! az bile o!' diyen melike... erimis yagin icine nane girdigi anda oye guzel koktu ki itiraz ettigime pisman oldum nerdeyse, heh



naneli yag corbanin ustune boca edildi



bigzel karistirildi ve boyle $Ik bisey cikti ortaya:




melikaaanim, tarifine saglik canim yamagim =]


son olarak, bu corbayi sevmemis olan tum ingilizlere 'esek hosaftan ne anlar' demek istiyorum!

afiet mafiet, nefis nefis... x

1 Responses to “yogurt corbasi”

2 August 2013 at 04:09

Comment by Yunkabu.

Corbayi her pisirimde sayfaniza geliyorum. Tembelligimden bir turlu not edemedim defterime.

Ellerinize saglik, corba harika !