Blog Entry

ev kumpiri

Monday 24 August 2009 by Ayca , under , ,



bol yagli vicik vicik ortakoy kumpiri degil iste bu, ev kumpiri, nispeten daha saglikli. ben battal boy yerine daha kucuk patateslerle yapiyorum, izgara et ve ozellikle baligin yanina pek yakisiyo namussuz.

malzemeler
  • patates (valla mi)
  • krem peynir
  • baharat/ot filan
  • tereyagi
  • tuz
  • rendelenmis kasar veya baska bi sert peynir
yapilisi

patatesler (kabuklariyla) zeytinyagi ve tuz ile ovulur, 200 derece firina verilir, gidilir bi saat oyalanilir.

bu kabugun tuz ve zeytinyagi ile ovulma isinden yeni haberim oldu. bu salak ingilizlerin abuk subuk gunleri var. pancake (krep) gunleri var mesela, ehe. o ara marketlerde deli gibi hazir krep karisimlari satiliyo plastik siselerde, evde ustune sut ekleyip siseyi calkalayip icinde dokup pisiriyosun, kolaylik ama tabi ben o karisimdan pek hazzettigimi soyleyemiycem, tatli geliyo bana. hani adam gibi yeseler neyse, ustune limon suyu ve seker serpip yiyolar, cildiriciiiiiim! neyse, krep baska mevzu. meger bi de kumpir gunleri varmis (jacket potato), radyoda duydum arabada eve giderken. yemekle uzaktan yakindan alakasi oldugunu sanmadigim elin DJ'i tuyo olarak da bu zeytinyagi ve tuzla ovma isini acti basima. merak iste, denedik. fark gordum mu? ehhhh, ben kabugunu yemedigim icin gormedim, bu denyolar yiyolar sanirim, afiyet olsun dileklerimi lutfen kabul etsinler. inek miyiz, aaa.

neyse kabuklari citir citir olup renkleri koyulasti mi, icine de bi bicak sokup yumusaklik testinden gecti mi tamamdir. hemen ortalarindan ikiye kesip buhari tuterkene biraz tuzlayip azcik tereyag ve/veya krem peynirle karistiriveriyoruz. ben otlu krem peynir kullandim, frenk sogani ve sarmisakli. bu asamada baska baharatlar da konabilir. karabiber veya kimyon mesela, seviyosaniz.

ustune de rendelenmis baska bi peynir koyup susledik mi tamamdir. ben fume peynir kullandim. nefis bi kokusu ve tadi var, tutsulenmis.

bu kadar basit! yaninda firinda somon fileto ve wok'ta pismis sebzelerle yedik biz.



afiyet olsun =] x

0 Responses to 'ev kumpiri'