Blog Entry

frambuazli muffin

Saturday 8 August 2009 by Ayca , under , , , , ,



andy icin yaptigim glutensiz/sutsuz bisi daha. bu o kadar guzel oldu ki, glutensiz oldugunu bilmesem aklima gelmezdi, gercek muffin'den farksiz oldu tadi. aferim bize =]

malzemeler

  • 250 ml soya kremasi
  • 2-3 corba kasigi soya sutu
  • 380 gr un (glutensiz tabi, ya ne olacak)
  • 12 corba kasigi beyaz seker
  • 12 corba kasigi esmer seker
  • 3 cay kasigi kabartma tozu
  • 80 gram eritilmis margarin (sutsuz)
  • 150g frambuaz
  • 150g beyaz damla cikolata
  • 2 adet yumurta
  • 1 cay kasigi "xanthan gum" (glutensiz unla yapilan hamur isleri icin capon yapistiricisi mubarek, ufalanip un-ufak olmasini engelliyo)



yapilisi

tozlari karistirdim once, undu, xanthan gum'di, sekerdi...



bu esmer seker pek incecik, yapisip topaklaniyo, diger malzemelerle karistirinca biraz adam oldu



ustune krema ve yumurtalari ekledim



bir salaktik ettim, cirpma hedesiyle karistirmaya kalktim, hamurun yarisi alet edevata yapisti!



3-5 dakka mucadele verdikten sonra kurtardik neyse hamuru



kazik gibi oldu hamur, neyse sut duzeltti biraz



sonunda hamur kivama geldi



beyaz cikolata ve frambuazlari ekledik sonra



karisim acaip guzel gorundu gozume, frambuazlar biraz parcalandi falan, off



bu da yeni silikon muffin kalibim =] andy'den muffin yapmam icin rusvet, hehe



hamuru tikistirdik kaliba, verdik firina (180 derece)



firinin basinda muffinler pissin diye beklerken catidan bi sesler geldi. aaa bizim oglanmis, hehe



cati guzeli:



sonra sinir oldu bana kacti bahcenin ortasinda oturdu, dikaktli bakarsaniz ortadaki minik kara sey bizim bobi



ben de muffinlerin pismesini beklerken baliklarla oynadim



hatta bi tanesi bi sicradi yeniden suya daldi, korktum ciglik attim, andy benimle alay etti. aksama bunlari mangalda pisiricem o zaman diyince de kizdi. terbiyesiz ayol, aaa



neyse muffinler pisti de baliklari unuttuk o arada



cok lezzetli oldu valla, tavsiye ediyoruz siddetle!

afiyet falan filan x

0 Responses to 'frambuazli muffin'