Blog Entry

firinda mucver

Saturday 8 August 2009 by Ayca , under , ,



annem super mucver yapar, cocuklugumdan beri 'mucu' diye bayila bayila yerim. tabi kizartma malum, sagliksiz falan filan, yas gecti zaten 30'u, yememek lazim. ben de bi suredir mucveri firinda yapiyorum. annecigimin mucusune haksizlik etmek istemiyorum ama bence cok daha lezzetli oluyo boyle, hem de cok hafif, yagsiz falan.

malzemeler
  • 4-5 kabak
  • 5-6 tane taze sogan
  • yarim demet maydanoz
  • 1 demet dereotu
  • 2 yumurta
  • 4 kasik un
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu
  • tuz, karabiber
  • 100-150g kadar beyaz peynir




yapilisi


once kabaklari rendeliyorum



sonra butun yesillikleri minik minik dograyip kabaklara karistiriyorum



ustune de un, kabartma tozu, yumurta, tuz, karabiber ve peyniri ekliyorum (inanir misiniz, o asagidaki fotograftaki sey beyaz peynir rendesi. yagsiz olsun saglikli olsun diye kirec gibi peyniri koydum ya yemegime, koymasam da olurmus. neyse olan oldu)



karisim boyle bisi oluyo, baktiniz cok vicik vicik, biraz daha un eklenir, bisey olmaz



hafif yaglanmis borcama karisimi dokuyorum ve 180 derece firina sokuyorum



pisince de kek gibi dilimleyip yogurtla yiyorum... yagsiz yogurt =]



tam yazlik bi yemek hem de cok cok hafif. kizartma yerine firinda deneyin mucuyu bi kere de, bence en guzeli. afiyetler =] x

0 Responses to 'firinda mucver'