Blog Entry

eksili kofte

Monday 24 August 2009 by Ayca , under , , , , ,



yeldaciiimin eksili kofte tarifini gorunce pek bi canim istedi, yapayim hemen dedim. kis yemegi filan farketmez ingiltere'de, burda hava hep soguk malum =]

daha once bi iki yapmisligim vardir ama 1) cook eskidendi, hic hatirlamiyodum, 2) icinde hangi malzeme oldugunu bilirim amma hazir arkidisim yapmisken goz karari filan ugrasmayayim dedim. cok az kisinin verdigi tarifi hic dusunmeden yaparim, valla bunu hic dusunmeden yapiverdim. cok kolay ve COK COK lezzetli bi yemek, herkes yapsin herkes yesin!

ben ertesi gun londra'ya gidecegim icin kalanini cigdos'la melike'ye goturdum, bayilmislar, mesaj bilem atmislar aksamin ilerleyen saatlerinde of ne kofteydi diye. bizim bogazina pek duskun tayfa onayladi, hic dusunmeden deneyin siz de... ayrica yukardaki linke de bakin, yeldam cok super tarif vermis fotografli filan, hem de cok keyifliydi okumasi. tesekkurler, nefis oldu! x

malzemeler


kofteler icin
  • 250 g kiyma
  • bir avuc pirinc
  • 1 sogan
  • tuz
  • kimyon
  • un
diger zivirlar
  • 2 kucuk havuc
  • 1 buyuk patates
  • 1 yumurta
  • 1 limon suyu
  • 1.5-2 litre kadar su
  • nane

yapilisi

once koftikleri yapalim. sogani rendeledim once. siz beni dinleyin, akan gozyaslarinizi gozleri daha beter hasat etmemek icin elinize degil mutfak havlusuna filan silin. ben sansliyim, gozum yanmaz hic, neden? gunun puf noktasi: lens kullananlar sansli, otomatik sogan kalkani mubarek. lens varken gozler yanmiyor, akmiyor, kokmuyor kardesim!

neyse, kiyma ve soganin ustune de pirinc, kiyma, tuz ve azicik kimyon ekledim...


bigzel yogurdum hepsini:



(yer yer kirmizi yer yer kahvemsi rengin sebebi kokusmus bozuk et kullanmam degil, buzluktaki kiymayi mikrodalgada cozdurup kullanmamdir. olur oyle, dagilin!)

sonra top top yuvarladim, una buladim, fazla ununu silkeleyiverdim:



sonra saldim koftikleri kaynar suya, hop hop hop!



bunlar pisedursun, havuclar minik minik, pattizler daha iri dograndi. neden? cunku havuc patatese gore daha gec pisen bir sebzemizdir.



once havuclari ekledim tencereye...



... 3-4 dk sonra da patatesleri



bunlar piserken ben de terbiyesini hazirladim - birinin bu ahlaksiz koftelere haddini bildirmesi lazimdi malum.

bir limon suyunun ustune bi yimirta kirdim... durun! yalan soyledim! asagidaki fotograftaki limon suyu taze degil. limonum yoktu evde ben de hazir limon suyu kullandim. riskliydi haliyle ama ise yaradi, gerceginden daha az eksi oldu belki ama ondan baska bi fark goremedim ben.



limon suyu ile yimirta gusselce cirpilir:



sonra bu karisima koftelerin duyundan azar azar eklenir ve eklerken cirpmaya devam. neden? yimirta sicak suda pisip kesilmesin, portlek portlek olmasin diye. bikac kepce ekledik mi tamamdir.



pattizlerin bogrune picak saplayip pistiklerine kanaat getirdikten sonra bu karisimi aynen tencereye geri bosalttim ve bosaltirken de karistirmaya devam.



uj bej dakka sonra bol nane ekleyip bikac dakika daha kaynattik mi tamamdir.



kasik kasik goturunuz, afiyetler olsun!



tenkyu yeldacaaam, aylavyu aylavyu! xxx

2 Responses to 'eksili kofte'

25 August 2009 at 14:02


herkes ekşili köfte yesin!!
paylaştıkça çoğalsın köfteler!!!


yelda
:)

6 October 2021 at 22:24

Comment by ozi.

yaaaa ❤️